MODEL JANUSZA KORCZAKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ

68 ︴ CZĘŚĆ III ● DOBRE PRAKTYKI W KORCZAKOWSKICH SZKOŁACH MARZEŃ Zrezygnowano z systemu nagradzania i karania na rzecz dialogowania, porozumienia bez przemocy, pozytywnej dyscypliny. Kluczowy jest język szacunku i podmiotowe traktowanie człowieka. Nauczyciel przekazuje uczniowi (i rodzicom) informację opisową na temat postępów ucznia. Wiedza i umiejętności są sprawdzane nie po to, by wystawić ocenę, ale po to, by uczeń wiedział, co już osiągnął i jaki jest kolejny etap jego nauki. W naszych szkołach obowiązuje ocenianie kształtujące - ocenianie opierające się na dialogu i szacunku, służące przede wszystkim poprawie procesu uczenia się, a nie tylko podsumowaniu pracy ucznia. Nauczyciel przekazuje uczniowi informację pomagającą mu w uczeniu się. Zdjęcie 19 Grupowe zdjęcie po wykonaniu skrzydeł przez całą społeczność szkolną podczas inauguracji roku szkolnego Źródło: Z zasobów Korczakowskiej Szkoły Marzeń w Olsztynie

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=