MODEL JANUSZA KORCZAKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ

66 ︴ CZĘŚĆ III ● DOBRE PRAKTYKI W KORCZAKOWSKICH SZKOŁACH MARZEŃ Dzieci pracują korzystając z systemu PUS (pomyśl- -ułóż-sprawdź), który łączy naukę z dobrą zabawą. Kształtuje to ich uważność, ale też pozwala na relacje partnerskie w sytuacji koniecznego wsparcia czy oceny ze strony drugiej osoby. Zestaw książeczek PUS daje uczniom możliwości samokontroli, mogą same sprawdzić poprawność wykonanego zadania, wspiera też samodzielność, kształtuje wytrwałość i motywuje do działania. Nagrodą jest poprawnie ułożony wzór, który można pokazać rodzicowi czy nauczycielowi. Zdjęcie 16 Partnerstwo w działaniu edukacyjnym Źródło: Z zasobów Korczakowskiej Szkoły Marzeń w Olsztynie

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=