60 ︴ CZĘŚĆ III ● DOBRE PRAKTYKI W KORCZAKOWSKICH SZKOŁACH MARZEŃ W Korczakowskich Szkołach Marzeń tworzona jest przestrzeń sprzyjającą uczeniu się, wychowaniu, zabawie i odpoczynkowi. Każda sala dla uczniów wymaga podziału na część dydaktyczną i wypoczynkową. W salach aranżuje się kąciki zabawy i wyciszenia, co jest niezbędne dla uczniów z mniejszą zdolnością koncentracji uwagi i potrzebą dużej aktywności ruchowej. Dywan w klasie szkolnej kojarzy się z wyciszeniem i subtelnym dotykiem luksusu spokoju i dobrostanu ucznia. W szkołach Korczaka taki podział istnieje i sprawdza się, uczniowie nie nadużywają izolowania się od grupy, chociaż często korzystają z chwilowego wyciszenia się. Zdjęcie 6-7 Przestrzeń do zabawy i wyciszenia Źródło: Z zasobów Korczakowskiej Szkoły Marzeń w Olsztynie
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=