MODEL JANUSZA KORCZAKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ

56 ︴ CZĘŚĆ III ● DOBRE PRAKTYKI W KORCZAKOWSKICH SZKOŁACH MARZEŃ Dobre praktyki w Korczakowskich Szkołach Marzeń są odpowiedzią na poszukiwanie skutecznych rozwiązań dla edukacji XXI wieku. Stanowią one inspirację do innych działań i zachętę do podejmowania kolejnych wyzwań edukacyjnych. Jest to klucz do zapewnienia dobrostanu uczniom i nauczycielom, jako ważnym i równorzędnym podmiotom edukacji. Istotą relacji między podmiotami jest wzajemne zrozumienie, empatia, otwartość i współdziałanie. Nauczyciel występuje tu w roli mentora, tutora, doradcy, przewodnika, osoby wspierającej rozwój i edukację każdego dziecka. W Korczakowskich Szkołach Marzeń stosuje się innowacyjne rozwiązania nakierowane na potrzeby dzieci/uczniów, buduje nowoczesną edukację oparta na określonym systemie aksjologicznym, istotną i aktualną w obecnych czasach. Nie ma w niej standardów i praktyk edukacji formalnej, ale systematycznie budowana jest nowa przestrzeń edukacyjna otwarta na ucznia, środowisko i społeczeństwo oraz relacje między nimi. Zdjęcie 1 Przestrzeń, która pomaga uczeniu się – praca uczniów w trakcie realizacji projektu pod hasłem „Bezpieczny Internet” Źródło: z zasobów Korczakowskiej Szkoły Marzeń w Olsztynie

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=