MODEL JANUSZA KORCZAKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ

54 ︴ CZĘŚĆ II ● WYBRANE WYNIKI BADAŃ PROJEKTOWYCH tywne efekty w postaci większego zaangażowania uczniów, ich zadowolenia i wszechstronnego rozwoju”. ❸ Sukcesy szkoły w zakresie wdrażania modelu Korczaka (…) obejmuje szerokie spektrum działań: poprawa funkcjonowania uczniów, pewność siebie i kreatywność, silna współpraca z rodzicami, indywidualizacja nauczania, tworzenie pozytywnej atmosfery, dobre warunki do rozwoju, realizacja licznych projektów i kreatywnych inicjatyw oraz zapewnienie bezpiecznego i akceptującego środowiska, To wszystko przekłada się na pozytywne doświadczenia szkolne uczniów i ich wszechstronny rozwój”. ❹ Pedagogika Korczaka inspiruje nauczycieli do podejmowania nowych działań z dziećmi i młodzieżą, motywując ich do tworzenia twórczych i angażujących zajęć”. ❺ Szkoła osiąga znaczące sukcesy dzięki konsekwentnemu stosowaniu modelu Korczaka, integracji uczniów z orzeczeniami, aktywnej działalności samorządu szkolnego, tworzeniu rodzinnej atmosfery oraz indywidualnym sukcesom uczniów. Edukacja włączająca i aktywność uczniów w Radzie Samorządowej i Sądzie Dziecięcym również przyczynia się do budowania społeczności opartej na akceptacji, tolerancji i współpracy. ❻ Nauczyciele zauważają, że wdrażanie modelu pedagogiki Korczaka, który polega na traktowaniu każdego ucznia z szacunkiem i umożliwianiu mu samorealizacji zgodnej z jego potrzebami i pasjami może doprowadzić do sukcesu. Uważają, że takie podejście pozwoli na kształtowanie kreatywnych dorosłych ludzi”. ”Aby skutecznie wdrożyć model Korczaka w edukację uczniów (…) konieczna jest ścisła współpraca rodziców, nauczycieli i instytucji. Niezbędne są również szkolenia i wsparcie dla nauczycieli, holistyczne i empatyczne podejście do uczniów, mniejsze klasy oraz odpowiednio ułożony plan zajęć. Wsparcie specjalistyczne, odpowiednie narzędzia dydaktyczne oraz aktywne zaangażowanie rodziców i nauczycieli są kluczowe dla sukcesu.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=