MODEL JANUSZA KORCZAKA W PRAKTYCE SZKOLNEJ

37 ︴ ❯❯❯ KORCZAKOWSKA SZKOŁA MARZEŃ INSPIRACJĄ ZMIAN W EDUKACJI W tej części publikacji zostały zawarte wyniki badań realizowanych z udziałem nauczycieli (wypowiedzi, ankiety, obserwacje, wywiady fokusowe) odnoszące się do realizacji koncepcji pedagogiki korczakowskiej w szkołach podstawowych .Weryfikacji poddano funkcjonowanie sześciu filarów korczakowskiego modelu: wspólnotowość, otwarta przestrzeń edukacyjna, kręgi zaufania i budowania relacji, uczniowska samorządność i odpowiedzialność, dialog i partnerstwo w procesie nauczania i wychowania, elastyczne formy działań pedagogicznych. Informacje uzyskane z kwestionariuszy, dane z obserwacji zajęć oraz wypowiedzi uzyskane z wywiadów fokusowych pozwalają poznać opinie dotyczące proponowanych rozwiązań w kontekście praktyki szkolnej. Zgromadzony materiał uwzględnia funkcjonowanie trzech szkół korczakowskich (Warszawa, Olsztyn, Katowice).

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE0MzI=